تاپ ترانه

دانلود آهنگ.ترانه ی شاد.آهنگهای جدید.عکس خوانندگان و بازیگران.عکس سوتی خنده دار.اس ام اس جدید.عاشقانه ها.جدیدترین مطالب

تاپ ترانه

دانلود آهنگ.ترانه ی شاد.آهنگهای جدید.عکس خوانندگان و بازیگران.عکس سوتی خنده دار.اس ام اس جدید.عاشقانه ها.جدیدترین مطالب

مراقبت از پوست در هوای سرد و خشک


وفتی که هوای بیرون سرد و رطوبت آن کم است، و هوای درون خانه گرم شده و خشک است، مناسبت ترین وضعیت برای قاچ شدن پوست و ترک خوردن لب هاست.

مراقبت از پوست در هوای سرد:

استفاده از مرطوب‌ کننده‌ های پوست می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. مناسب ترین زمان استفاده از مرطوب‌ کننده درست پس از دوش ‌گرفتن است که به نگهداشتن رطوبت روی سطح پوست کمک می‌کند. افرادی که پوست‌ های حساس دارند بهتر است از مرطوب‌ کننده‌های بدون رایحه یا لانولین استفاده کنند.

اگر چه شستن مکرر دست‌ ها برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ ها توصیه می‌شود، اما آب و صابون می‌توانند باعث خشکی پوست شوند. بنابراین استفاده از یک صابون ملایم و استفاده مرطوب کننده پس از شستن دست می‌تواند خشکی پوست را کم کند.

در مورد حمام کردن،‌ از آب بسیار داغ به هیچ وجه استفاده نکنید. دوش گرفتن‌ های کوتاه‌ مدت با آب ولرم یا به استفاده از وان با یک پاک کننده غیرتحریک کننده که پایه دترژان نداشته باشد، برای پوست در ماه‌ های سرد مناسب است. بدون فاصله پس از حمام از پارافین و مرطوب کننده‌ های وازلینی استفاده کنید و به آرامی پوست‌ تان را با حوله خشک کنید.

آب کشیدن روزانه بدن با کمتر استفاده کردن از صابون می‌تواند به حفظ رطوبت بدن کمک کند.

 

برای مقابله با هوای خشک ناشی از وسائل‌ گرم‌ کننده با استفاده از دستگاه‌ های مرطوب کننده (بخور سرد)‌ رطوبت هوا را افزایش دهید و فراموش نکنید که این دستگاه‌ ها را برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک به طور منظم تمیز کنید.

وقتی که به بیرون از خانه می‌‌روید، صورت‌ تان را بپوشانید و از کرم وازلینی که حاوی فاکتور محافظت از خورشید باشد، برای لب‌ هایتان استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم ضد‌آفتاب به همان اندازه تابستان در زمستان وفتی که زمان زیادی میان برف‌ می‌گذرانید، مهم است.

از تخت‌ های برنزه‌ کردن استفاده نکنید، به دلیل اینکه به پیری زودرس پوست می‌انجامند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند. به جای آن از کرم های برنزه‌ کردن (self-tanners) استفاده کنید . از آنجایی که بعضی از این کرم ها پوست را خشک می‌کنند، لازم است به همراه آنها از مرطوب‌ کننده بیشتری استفاده کنید.

پوسته ریزی، خارش یا ترک خوردن پوست با مرطوب کننده ها بهبود نمی‌یابند و در این موارد باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا برایتان دارو تجویز کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد